fredag 6 november 2009

Under LUPp

Jag har varit duktig och registrerat mina senaste alster i Lunds universitets publikationsdatabas LUP (se r!). Jag har inte tagit med rena populärartiklar (borde väl lägga in dem också någon dag), skönlitteratur (fel forum för det) och heller inte, inser jag nu, min kommande bok Orden och evigheten, men några saker som är "in press" eller just insända till tidskrifter ser man i alla fall. Glo om ni vill ha en översikt över vad jag gör (förutom avhandlingen då alltså - sitter just och skriver tämligen duktigt om torkan i Jeremia kap. 14 - med jämförelser med hettitisk text!).

3 kommentarer:

Tobias Harding sa...

Blir barnsligt nyfiken på artikeln om Cosmological Snake-Charming (etc.). Kommer den att finnas att få tag på någonstans?

Ola Wikander sa...

Den är just nu på granskning hos en större tidskrift. Vi får väl se om de vill ha den! Någonstans skall jag väl få ut den med lite rimlig tur :-)

Tobias Harding sa...

Då kan jag bara önska lycka till, och se fram emot att förr eller senare säkert få läsa den någonstans.