torsdag 4 november 2010

Återkomst

Har varit försvunnen ut på landet i en vecka, närmare bestämt till Åkaröd på Österlen (nej, det gör inget om ni inte hört talas om det - not many have). Därstädes har jag arbetat om mitt kapitel om första kapitlet i Joels bok, skrivit på gamla halvt glömda saker samt avslutat mitt andra bidrag till det kommande rollspelet Trakorien, som utspelar sig i den eminente Erik Granströms fantasyrike med samma namn - undertecknad är ett mångårigt fan av hans roman Svavelvinter, som snart utkommer i behändig pocketutgåva, vilket är trevligt då den inbundna är slutsåld (och jag är också en stor vän av de gamla rollspelsmodulerna den och dess uppföljare är baserade på: Svavelvinter, Oraklets fyra ögon, Kristalltjuren och Den femte konfluxen). Det är en stor ära att så här i vuxen ålder få delta i den trakoriska skapelseprocessen. Och så är det fullt med mesopotamiska referenser, vilket ju inte skadar! Granströms alster är för övrigt nämnda i ett kapitel i Orden och evigheten, där jag diskuterar han intressanta språkfilosofiska idéer.

Inga kommentarer: