söndag 27 december 2009

BIG CLØCK 4

Tittade på min sovrumsklocka nyss, och den visade 2:34. Jag tycker att sådant är makalöst roligt. Precis som underbara klockslag som 12:34 och 22:22. Och naturligtvis 33:33, men det ser man inte så ofta.

En gång i tiden när jag var liten och satt och lärde mig programmera lite lagom bra fanns det i en av läroböckerna ett exempelnamn på ett program som jag alltid tyckt vara så innerligt märkligt men som här har sitt berättigande, nämlligen BIG CLØCK 4. Underbart märkligt, inte sant? Älskar särskilt Ø-et.

3 kommentarer:

Johan A sa...

Jag är helt på din sida. Jag gillar särskilt klockslagen fram till 20:09, som går att associera till årtal. Särskilt gäller detta 19:00-talet, som jag enklast kopplar till årtal. 13:37 noterar jag också; geekhumor.

Ola Wikander sa...

Leet! ;-)

Martin sa...

Apropå kul datordoumentation så hade en kompis till mig en brux till en gammal PC där parametern som angav storleken på en virtuell hårddisk kallades FISKSIZE.